Regulamin rozgrywek PLF

REGULAMIN

Pawłowickiej Ligi Futsalu (PLF)

Sezon 2016/2017 i następne.

1. Organizatorem ligi jest Urząd Gminy Pawłowice i Gminny Klub Sportowy „FUTSAL” Pawłowice.

Obsługa administracyjna (zgłoszenia, wyniki, tabele itp.) prowadzone będą na stronie GOS w Pawłowicach i na stronie internetowej www.futsalpawlowice.futbolowo.pl

Telefony: 785 520 363; 502 170 209. E-mail: futsalpawlowice@wp.pl

2. Warunkiem uczestnictwa jest dostarczenie organizatorowi pisemnego zgłoszenia drużyny.

Spotkanie organizacyjne odbędzie się w siedzibie klubu.

3. Uczestnikami rozgrywek mogą być wszyscy sympatycy piłki nożnej urodzeni w roku 2000 i starsi. Zawodnicy niepełnoletni zobowiązani są do dostarczenia Organizatorom zgody na udział w lidze od opiekunów ustawowych.

4. Mecze rozgrywane będą w hali GOS w Pawłowicach w soboty i/lub niedziele.

Harmonogram rozgrywek przedstawi Organizator po zakończeniu zapisów drużyn do ligi.

Planowane rozpoczęcie rozgrywek ligowych: październik, a zakończenie kwiecień .

Rozgrywki będą przeprowadzone systemem (mecz i rewanż) zgodnie z terminarzem rozgrywek, który stanowi załącznik do Regulaminu.

5. Zawodnicy winni posiadać dowód tożsamości, okazywany Organizatorowi na każde jego wezwanie, kapitanowi drużyny przeciwnej na jego prośbę zgłoszoną przed rozpoczęciem meczu i w trakcie. Brak dowodu tożsamości wyklucza z gry w danym meczu. Jeżeli w meczu wystąpił zawodnik nie zgłoszony przez drużynę lub nieuprawniony do gry, to drużyna zostaje ukarana walkowerem. W przypadku powtórzenia się incydentu przez daną drużynę, zostanie ona wykluczona z rozgrywek, a zespołom przeciwnym zostanie przyznany walkower.

Drużynie przysługuje prawo do 2 walkowerów w danej rundzie, gdy drużyna popełni 3 walkowery zostaje wykluczona z danej rundy. Przeciwnikowi dopisuje się 3 pkt oraz stosunek 5:0 w bramkach.

6. RADA LIGI:

Wraz z Rozpoczęciem Spotkania Organizacyjnego zostanie utworzona RADA LIGI, której zadaniem będzie rozpatrywanie wszystkich spornych i kontrowersyjnych spraw związanych z rozgrywkami PLF.

W skład Rady Ligi wchodzą przedstawiciele Organizatorów, sędziowie oraz dwóch przedstawicieli drużyn PLF, wybranych na spotkaniu organizacyjnym.

Rada Ligi obradować będzie na podstawie odrębnego Regulaminu.

Decyzje Rady Ligi są ostateczne i nie podlegają dalszemu rozpatrywaniu.

7. DRUŻYNA:

Podczas rozgrywek drużyna nie może zmieniać swojej nazwy.

Drużyny występujące w lidze zobowiązują się do występowania w jednolitych koszulkach z indywidualnymi numerami przypisanymi przez cały sezon.

Drużyna może zgłosić maksymalnie 18 uczestników do rozgrywek.

Zawodników można dopisywać do 3 kolejki.

Kapitan drużyny zobowiązany jest posiadać opaskę kapitana, wskazującą jego funkcję.

8. ZMIANA DRUŻYNY PRZEZ ZAWODNIKÓW:

Każdy Zawodnik może zostać zgłoszony tylko przez jedną drużynę w danej rundzie.

Po zakończeniu pierwszej rundy istnieje możliwość dokonywania wymian zawodników między drużynami.

Zawodnik, który kończy grę w drużynie na koniec rundy rewanżowej, jest zobligowany do gry w „starej” drużynie w Pucharze Ligi.

9. WYMIANY ZAWODNIKÓW DRUŻYNY ODSUNIĘTEJ :

W przypadku gdy, drużyna zostanie wycofana z ligi lub drużyna ta rozegra więcej niż 50% meczów w danej rundzie , zawodnicy tej drużyny nie mogą zostać dopuszczeni do gry w innej drużynie.

W Pucharze PLF, po zakończeniu sezonu można testować nowych zawodników.

10. ZASADY GRY :

Zasady gry zgodnie z przepisami FIFA FUTSAL z modyfikacjami:

** czas gry 2 x 12 minut (efektywny czas)

** 4 i kolejny faul – drużyna wykonuje przedłużany rzut karny

** „czas” – 1 min przysługuje każdej drużynie w każdej połowie meczu


 

11.KARY :

* 2 żółte kartki w meczu (w konsekwencji czerwona) - wykluczenie do końca meczu

* czerwona w meczu otrzymana bezpośrednio - pauza w następnym meczu

* czerwona kartka otrzymana bezpośrednio lub po dwóch żółtych kartkach otrzymanych w jednym meczu – drużyna gra w osłabieniu 2 min. lub do utraty bramki

* 3 żółte kartki w sezonie – pauza w następnym meczu

* po 6 i kolejnej żółtej kartce w sezonie – pauza w dwóch kolejnych meczach

* żółtą kartką karane będzie używanie przez zawodnika słów powszechnie używanych za obraźliwe

* każde obraźliwe zachowanie wobec sędziego, publiczności, zawodników drużyny przeciwnej, organizatorów, na boisku jak i poza nim karane będzie czerwoną kartką.

Powtarzanie się incydentu przez tego samego zawodnika rozpatrywane będzie indywidualnie dla każdego przez Radę Ligi.


 

12. TABELA FAIR PLAY :

  • Żółta = - 3 punkty

  • Czerwona = - 5 punktów

  • Druga żółta kartka i kolejna otrzymana przez jednego zawodnika: - 5 punktów

  • Druga czerwona i kolejna otrzymana przez jednego zawodnika: - 10 punktów

** Zespół, który wygra klasyfikację fair play otrzymuje prawo gry w turnieju o Puchar Regionów.

13. PROTESTY :

Drużyna składa protest do 48 godzin z opłatą/kaucją protestową w wysokości 50 zł. Kaucja podlega zwrotowi po uwzględnieniu protestu.

14. PRZEKŁADANIE MECZÓW:

Nieobecność drużyny na meczu karana będzie opłatą w wysokości 50 zł.

Każdy zespół może oddać 2 mecze w rundzie walkowerem, trzeci wyklucza z dalszych rozgrywek.

Drużyna przedkłada dowód wpłaty przed kolejnym meczem.

Organizator dopuszcza przekładanie meczów w następujący sposób:

** Drużyna zgłasza chęć przełożenia meczu na 2 tygodnie przed daną kolejką. Kolejny termin rozegrania zaległego meczu ustala Organizator. Koszty opłat sędziowskich oraz opłatę za halę ponosi drużyna zainteresowana przełożeniem meczu.

** Drużyna zgłasza chęć przełożenia meczu na 1 tydzień przed daną kolejką. Kolejny termin ustala drużyna zainteresowana przełożeniem meczu. Drużyna ta pokrywa koszty sędziowskie oraz koszty za halę.

Zespół zainteresowany przełożeniem meczu powiadamia Organizatora, który przesunie kolejność rozgrywania meczów pomijając mecz przełożony.

15.PUNKTACJA :

** Mecz wygrany + 3 pkt

** Remis + 1 pkt

** Mecz przegrany 0 pkt

16. O KLASYFIKACJI KOŃCOWEJ DECYDUJE :

** Liczba zdobytych punktów

** Wynik bezpośrednich meczów między zainteresowanymi drużynami

** Korzystniejsza różnica zdobytych i straconych bramek,

** Większa liczba zdobytych bramek

** W przypadku 3 i więcej drużyn z taką samą ilością punktów decyduje tzw. „mała tabela”

17.ALKOHOL
Sędzia zawodów ma prawo wyeliminować z meczu zawodnika będącego pod wpływem alkoholu lub spożywającego alkohol podczas meczu. Brak reakcji kapitana spowoduje walkower przeciwko jego drużynie. Powtórzenie w/w incydentu przez tego samego zawodnika będzie rozpatrywane przez Radę Ligi.

18. Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności z tytułu kontuzji bądź innych zdarzeń losowych wynikających z uczestnictwa w rozgrywkach. Zawodnicy uczestniczący w rozgrywkach akceptując regulamin oświadczają, że posiadają własne ubezpieczenie i nie będą rościć wobec organizatorów żadnych odszkodowań z jakiegokolwiek tytułu.

19. Każdy zawodnik lub opiekun ustawowy zobowiązany jest do przedstawienia pisemnego oświadczenia potwierdzającego, że występuje w zawodach na własną odpowiedzialność, posiadać ubezpieczenie lub zgodę lekarza na udział w lidze.

20. Mistrz PLF ma zagwarantowany start w meczu o Superpuchar, w Halowym Pucharze Polski i w turnieju o Puchar Regionów. W turnieju o Puchar Regionów zagwarantowany będzie miał udział zdobywca pucharu Fair Play.

21. Opłata startowa za cały sezon pobierana jest z góry i wynosi 600 zł + kaucja zwrotna za walkowery w wysokości 100 zł.

Nr konta: 91 1750 0012 0000 0000 3599 7978

z dopiskiem „PLF sezon 2018/2019 nazwa drużyny”

Drużyna zobowiązana jest do dokonania wpłaty przed pierwszym meczem kolejki.

Nieuiszczenie opłaty przed pierwszym meczem grozi niedopuszczeniem do rozgrywek.

22. W sytuacjach spornych nie wymienionych w niniejszym Regulaminie i Regulaminie Rady Ligi decydują Organizatorzy.

ZARZĄD KLUBU GKS FUTSAL PAWŁOWICE

do góry więcej wersja klasyczna
Wiadomości (utwórz nową)
Brak nieprzeczytanych wiadomości